Ulrike JACQUIN-BECKER joins KLEYR GRASSO as Counsel

KLEYR GRASSO > Press room > Ulrike JACQUIN-BECKER joins KLEYR GRASSO as Counsel

Ulrike JACQUIN-BECKER joins KLEYR GRASSO as Counsel

On 1st September 2015, Ulrike JACQUIN-BECKER joined the investment funds department of KLEYR GRASSO as Counsel.

Ulrike was admitted to the Luxembourg Bar in 1999 and has more than 15 years of solid experience in investment funds and asset management gained in leading law firms in Luxembourg.

Ulrike advises international clients, investment fund promoters and asset managers on all legal issues pertaining to Luxembourg investment funds including retail and institutional funds, and private equity structures (UCITS, UCIs, SIFs and SICARs) and asset management companies. Her practice comprises the setting up of regulated investment funds including the drafting of the fund’s constitutional documentation and related agreements, the liaison with the regulatory authority, the advice on the distribution aspects and the compliance and regulatory issues. Ulrike has further been involved in advising alternative investment funds impacted by the implementation of the European AIFM directive in Luxembourg.

Le 1er septembre 2015, Ulrike JACQUIN-BECKER a rejoint le département fonds d’investissement de l’étude KLEYR GRASSO en tant que Counsel.

Admise au barreau de Luxembourg en 1999, Ulrike a plus de 15 ans de solide expertise dans les domaines des fonds d’investissement et de la gestion d’actifs acquise au sein de cabinets d’avocats de premier plan au Luxembourg.

Ulrike conseille une clientèle internationale, des promoteurs de fonds d’investissement et des gestionnaires d’actifs sur toutes les questions juridiques relevant du domaine des fonds d’investissement luxembourgeois incluant les fonds dédiés aux particuliers et aux institutionnels et les structures de type private equity (OPCVM, OPC, FIS et SICAR) ainsi que des sociétés de gestion d’actifs. Sa pratique comprend la constitution de fonds d’investissement régulés y compris la rédaction de leurs documents constitutifs et contrats attenants, la relation avec le régulateur, le conseil concernant les aspects distribution, la conformité et les questions réglementaires. Ulrike a également été impliquée dans le conseil aux fonds de gestion alternatifs impactés par la transposition de la directive européenne AIFM.